W dobie rynku pracownika i rosnącej konkurencji biuro nie jest już postrzegane stricte jako miejsce pracy. Teraz jest czymś więcej – to jeden z elementów, który może przekonać kogoś do tego, żeby zechciał współpracować właśnie z nami.
To wizytówka firmy, a to, w jaki sposób jest wyposażone i zaaranżowane, to sygnał, w jaki sposób firma dba o ludzi. W nowoczesnym biurze XXI wieku jednym z najważniejszych elementów przyjaznej przestrzeni będzie zieleń. Rośliny mocno wspierają employer branding i pomagają budować wizerunek firmy. W jaki sposób „przeciągnąć” zieleń na swoją stronę?
Zieleń jest więcej niż dekoracją
Zawsze powtarzamy to w wielu miejscach – zieleń to nie jest tylko element dekoracji. Owszem, cieszy oko i zadbane rośliny nadają biurze przytulności i charakteru. Ale ich rola jest znacznie większa i nie można jej pomijać. Rośliny są żywym dowodem tego, w jaki sposób firma dba o ludzi i ich komfort. Badania pokazują, że miejsca zazielenione to przestrzenie, które:
Realnie obniżają stres oraz poprawiają nastrój
Wspierają koncentrację oraz kreatywność
Oczyszczają powietrze, co ma ogromne znaczenie dla zdrowia pracowników
Wspierają zdrowie psychiczne
Czasami samo spojrzenie na roślinę, która znajduje się koło nas, może nas zrelaksować, a na pewno dać chwilę wytchnienia naszym oczom, które cały dzień wpatrzone są w różnego rodzaju ekrany.
Jak zieleń wspiera employer branding?
Employer branding nie jest jedynie reklamą, ale realnymi działaniami, które mają pokazać wszystkim, że firma szanuje oraz wspiera swoich ludzi. Ma to być sygnał: „w tym miejscu człowiek jest bardzo ważny”. I właśnie wprowadzenie aranżacji zieleni do biura jest potwierdzeniem tych deklaracji.
Rośliny wspierają wellbeing i poprawiają komfort – wpływają na mikroklimat, co ma ogromne znaczenie w biurach, w których występuje klimatyzacja oraz sztuczne oświetlenie. Niejednokrotnie też poprawiają akustykę.
Inwestowanie w rośliny to również wysyłanie jasnego komunikatu, że ta inwestycja jest przede wszystkim inwestycją w ludzi. Rośliny są sygnałem, że firmie zależy na zdrowiu, estetyce oraz środowisku.
Jak wiemy – pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Dlatego kandydaci, którzy wybierają się na rozmowę rekrutacyjną i od samego wejścia są otoczeni zadbaną zielenią, od razu mogą wyczuć pozytywną atmosferę miejsca. Zielone akcenty tworzą przyjazny i ciepły klimat, ale są również odpowiedzialne za stworzenie profesjonalnego odbioru wśród odwiedzających firmę klientów i potencjalnych pracowników.
Odbiór zielonych przestrzeni przez nową generację
Generacja Z – młode pokolenie – zupełnie inaczej patrzy na pewne kwestie niż millenialsi czy inne grupy wiekowe. Dla pokolenia Z ważne jest środowisko, ekologia i dbałość o różne elementy z zakresu wellbeingu. Jeśli więc chcemy do swojego zespołu zrekrutować osoby młode i zależy nam, aby od samego początku postrzegali nas jako potencjalne miejsce, gdzie warto się rozwijać – dajmy im to odczuć. Biophilic design, czyli wprowadzenie natury do biura, to nie jest chwilowa moda, a trwały trend, którego znaczenie będzie rosło.
Nie ma prostszego sposobu na przekonanie do siebie pracownika niż zastosowanie w swoim biurze roślinnych aranżacji.
W jaki sposób zaplanować zieleń, która będzie dla nas pracowała?
Żeby wprowadzić zieleń do naszego biura w jak najbardziej przemyślany i skuteczny sposób – warto wziąć pod uwagę kilka istotnych aspektów. Są to między innymi:
Uwzględnienie przestrzeni oraz funkcji biura – czy mamy do aranżacji open space, strefy relaksu, sale konferencyjne? W każdym z takich miejsc dobrze sprawdzą się zupełnie inne rozwiązania. Każdy obszar może zyskać zupełnie nowy charakter, jeśli tylko odpowiednio dobierzemy rośliny do wnętrza.
Rośliny, które sprawdzą się w biurze – czyli takie, które nie są nazbyt wymagające, raczej łatwe w pielęgnacji, a przy okazji np. oczyszczają powietrze. Zawsze dobrze sprawdzą się zamiokulkasy, epipremnum czy sansewierie.
Współpraca z profesjonalistami – dzięki temu zewnętrzna firma zajmuje się roślinami i nikt z firmy nie musi ich dodatkowo mieć na swojej głowie. To również gwarancja tego, że rośliny będą zawsze wyglądały świeżo oraz zdrowo. Zielony serwis to inwestycja, która szybko się zwraca.
Jak więc widać – zieleń w biurze nie jest tylko dekoracją, ale może być naprawdę istotnym elementem employer brandingu, który pokazuje, że firma:
Szanuje zdrowie i wellbeing pracowników
Rozumie potrzeby współczesnych talentów
Idzie zgodnie z duchem czasu
Dba o przyjazną i profesjonalną przestrzeń
Teraz Ty zastanów się – w jaki sposób możesz wykorzystać zieleń, aby nie tylko pięknie wyglądała, ale również wspierała markę pracodawcy?
Jeśli nie umiesz samodzielnie odpowiedzieć na to pytanie – nie szkodzi! Od tego jesteśmy. Umów się z nami na konsultację, a pomożemy Ci zorganizować zieloną przestrzeń w Twoim biurze.





